Monday, August 26, 2013

Aku Perlu Tekad!

Thursday, August 8, 2013

Syawal 1434

Tahun nie raya theme nyer orange...tp papa je xmo pakai baju melayu sebab xmo tambah koleksi..sabo je la...mama pun beli baju siap jer...nampak menggelebeh kan...bole otter x?haaaaa....elok gak kan besau sket..sembunyikan kechubbyan mama..tang muka x dpt kaver le....haaaa....1st hari raya di Saujana Putra sebab raya ke 3 nak balik Perak...so sakan la raya di umah my mom...btw x sama kan cm dulu2...sob2...bila mak abah dh berpisah...(ehh, xmo la story cite2 sedey di pagi hari raya kannnn)...
Alhamdulillah dpt kumpul ngan adik beradik mama tp x cukup korum gak..adik lelaki mama keje perodua tu tahun nie raya belah mem beso dia dulu...so tinggal lah 3 org yg comey2 nie....plus ayah sedara, mak sedara mama..x lupa opah mama...xtually semua adik beradik mak kebanyakan dh dok area klang valley...hanya pak lang je dok perak..jaga dusun doyan....haaaaa....esok nak raya tu (betoi x ayat mama nie) anak2 main bunga api..jadi le kan...mercun x bley main...BAHAYA...dalam kawalan papa cos risau anak tecit mama yg bijak tu over acting nanti...tu pun melecop gak jari sebab pegang bunga api...napeeeeee papa leka nieeee....sob33333....
x lupa juga kami sekeluarga buat BBQ...masing2 memenuhkan perut..best wooo sekali sekala cm nie...tah bila nak g gath kat luar nie...tp kos banyakkan...kena ambik masa kumpul duit le....tp x pe la janji boleh lepak sama2...biar gambar berbicara yer frenzz...walaupun sempoi tapi kami enjoyyyyy...
Lokasi di umah SIL kat Batu Gajah...masa E-Day anak buah asben yg sulung...maksu tunggu W-Day next year tau....ce usha mama yg pakai inai tu...siap kaki tangan tuhhh...haaaaa...mengalahkan org bertunang kan...mekacih mr asben sb sponsor inai tangan n lukis inai kaki...he really understand me yg perangai cenggini...lurve u till jannah...

Friday, June 7, 2013

10th Anniversary......

Tadaaaaa....masih ingat x post mama tentang cite nak share ari tu...x de pape sangat lerr....lepas jenjalan sakan kat PD 05/06/2013- 06/06/2013 lom sambut anniversary secara rasmi...bole ek gtewww....layan je la kengkawan...haaaaa...kali nie mr asben request nak cake eskrem plak utk anniversary...berbekalkan baki budget yang masih hadoooo (adoyaiiii...mama nie kan kementerian kewangan rumahtangga)....g le membeli kek tersebut....kira x suprise pun sebab g ngan mr asben....selalu mmg g beli kek kak Sg Buloh jer....mampu milik gteww...nak rembat baskin robin idak mampooo....janji kek eksrem kan...
Sambutan meriah dalam kesederhaan gteww....janji ada acara potong kek...yg lebih2 anak2 le...x sabo nak pekena kek eskrem kami...haaaaa....kami beli juga ayam golek kat Sg Buloh tu..kira makan malam ala2 western gteww...kowang yg nak cari ayam golek ce beli kat Sg Buloh tu...yg flava black pepper...mmg byk gerai jual ayam golek...nie je yg jual flava black pepper..nak bg landmark ala2 ingat2 manja gtewww....(kes memori penuh ngan benda lain - just a reason k)..tp kalo g sn compom mama ingat...berhadapan ngan Kedai baju BH...dekat ngan stall tepi jalan besau dr Pasaraya besau kat Sg Buloh tu menghala ke Paya Jaras...dkt2 ngan PERnama..tp Pernama sebelah kanan gerai nie sebelah kiri....x jumpa kowang roger mama k....hihiiiii.....jenuh nak cite jom je la usha pix2 mama yg ada snap ciput je nie.....wif love nie tauuuu
Doakan mahligai kami berkekalan hingga ke jannah...saling menyayangi, kasih mengasihi, setia dan saling bertimbang rasa....memang mama akui, bukan mudah nak mempertahankan sesebuah rumahtangga jika tiada sikap saling melengkapi...alhamdulillah kami masih bersama...adat la, kadangkala tu tidak sefahaman..tp komunikasi tu penting...insyaallah ikatan berkekalan....

Wednesday, June 5, 2013

Jalan-Jalan Ke Pantai Plak....Destinasi : Port Dickson

Syukur sempena Anniversary mama ke 10 ada rezeki nak g makan angin...destinasi x jauh mana...Port Dickson jer...kami decide nak menginap di Eagle Ranch Resort...sebab nak penginapan yg unik, kami book jenis Bandwagon Upper...mmg terasa cm koboi tau...keluasan bilik sesuai utk kami 4 beranak...nak kata selesa sgt kira ok jer...price pun rm160/nite include breakfast....cuma x de peti ais..no hal ler....book tru agoda like usual jer...x lama mana tu..ambik 2hari 1 malam jer....jadi la....kikikiii...lunch 1st day PD pekena nasi ayam tepi jalan nie...lupa la nama kedai..tp mmg marbeles...selalu lalu jalan besar tu mmg dh nampak nak singgah x berkesempatan..kali nie ada rezeki nak pekena....yummyyyyy
Perancangannyer mandi manda kat pantai PD..tp yg pasti bukan pantai Teluk Kemang...ewww crowded xmo le...lepas check in terus je cari pantai...sebab dh google siap2 terus menuju destinasi...senang khennn...kami berenang kat Blue Lagoon lerr...masa tu kebetulan McD tgh buat family day....tp masih byk space utk menghampar tikar..pantainyer x seluas Teluk Kemang...tp still pantai kan...xtually mama x bape gemar mandi laut cos kena mandi 2x...lagi 1 air masin lerr...melekit badan..compom terminum air laut tu....tp dek melayan hasrat anak2 yg x pernah mandi laut (kategori jakun nie - pestime gteww) layan je la....yg tecit tu x reti takut..meluru je nak berendam..sabo je la...jenuh kena kejar n jaga...Abg Aiman rileks jer...menikmati saat2 indah (cewahhhh....)
Masalah utama kat PD nie x tau port mana nak makan malam...jenuh le kami....so sebab x tau mana sedap, kami menjelajah sampai Alor Gajah cari sate paling sedap...berbaloi pergi walaupun hujan renyai2....jauh khennn...tp demi mengisi perut..kat PD pun malam x de yg menarik..ke mama x tau...haaaaa...x pe la...malam dok bilik lagi besh..layan tv x de astro tu.....kui3333
2nd day plak..pagi2 lepas mengisi perut terus bw anak2 mandi kolam renang...mmg feveret depa kalo g hotel nie...mama ngan papa just jd life guard jer...muka x pueh hati Abg Aiman sebab x boleh mandi kolam dewasa...so join la Airiel mandi kolam kanak2 ribena...kesiannn...tp janji bole mandi kan cayunk...jenuh gak suruh kuar kolam renang...especially yg tecit tu....jom arr cayunk kita ada destinasi lain nk merayap...kain baju x susah nak kemas cos mama dh siap2 packing malam td..dlm bilik air masih lagi main air..x abis2 2 beradik nie....yg best lepas check out...kami g snap gambo...ada corner utk bergaya ala koboi...tp kena la bayo...ingat FOC (x abis2 nak free ek)...RM20/photo plus outfit (pinjam jer - syukur ada yg muat)...haaaaa....nie dia Bikerz Koboi 1 Family....kelako la papa pakai rambut palsu..plzzzzz...kalo compom rambut betoi xmo le mama....haaaaa....
Lokasi pertama kami utk singgah Muzium Angkatan Tentera...syukur FOC jer....mmg kedekut kan....so far anak2 enjoy mengetahui sejarah ketenteraan nie..siap posing sakan..x lupa mama ngan papa sekali..yg paling hepi Airiel le sebab dpt posing ngan naik atas keretaapi....obsesi dia tu....jenuh mulut bising nape tren nie x bergerak...adoyaiiii....x lupa juga kami g pekena Klebang Original Coconut Shake...ingatkan ada jual makanan tengahari...non hadooo...jual nasi lemak ngan kuih muih jer...rasa?bole ke la...coconut shake Putrajaya tetap paling marbeles....sape lom cuba g tau yg kat Taman Warisan tu...x rugi punyerrrr....
Penat gak jenjalan nie ek...duit pun kuar ajer....uiskkkk...jgn berkira tau...sekali sekala berlibur ngan keluarga x salah..cuma budget kena jaga..kalo x jenuhhhhh....haaa....mama nak share plak lepaih nie sambutan anniversary mama di rumah...apa2pun kami semua pulang ngan hati yang riang gembira....tunggu plak ke mana rezeki akan datang...plan nak snorkeling gtewwww...ce teka...ce teka.....kikikiiii

Thursday, March 28, 2013

Hasil Seni Airiel.....

Biarpun Airiel sangat pendiam bila mana bermain sendirian...berbeza dgn Abg Aiman yg mengeluarkan bunyi atau mengajuk sesuatu semasa kecil apabila bermain...namun di sebalik wajah yang comey ini ada terselindung bakat dan kemampuan yang tidak terjangka oleh akal dan sesuai dengan umur si dia...seringkali kami terkesima dan teruja plus bangga bila si dia mengucap sesuatu yg tidak seiring dengan usia si dia... Mama teringin nak share hasil seni Airiel...jika dibandingkan dengan kanak2 yang lebih bijak mungkin tidak seberapa namun bagi mama...sesuatu yang mengharukan dan bersyukur si dia ada keistimewaan yang tersendiri.... Just nk share juga...1st time Airiel join ride yg dikira fun ride n ada placing...wah2...ms warming up pya la fokus..Airiel register utk acara FunRide Kids sms Acara Kriterium Shah Alam 2013...tup2 ms kayuh dh jauh ke depan..nampak je awek terus follow jer...adoyaiiii....btw just for fun kan...Airiel dpt no 3 n pressie dia beskal kaler merah...so skang dh ada 2 beskal lerr....untung yer Airiel....

Ride Makes Us Happy, Healthy n Spent Great Time 2gather....

Just nak share 8tviti kami sekeluarga bermula 2013....Yehaaa Alhamdulillah, skang dh bole angkut Airiel sekali...perihal Abg Aiman plak...ermm, cepat benar mengalahnyer...penat katanya...anak mama yg skema sket....btw kami tetap seret...kasi tough sikit yer sayang...Apa lagi frenz, jom kayuh beskal utk beriadah..mmg besh gtewwww

Wajah Kesayangan Hamba...Airiel Hafiqie

Sudah lama rasanya x mencoret sesuatu di catatan peribadi ini...sepanjang tahun 2012, mama n papa gigih menjengah sesi OT & ST our great Airiel...alhamdulillah semua sesi dapat kami penuhi kehadirannya...bahkan perubahan Airiel semakin baik dari hari ke hari....Dari si kecil yang tutur bicara yang kurang difahami bait2 kata kepada anak teruna yang semakin petah berbicara....alhamdulillah... Namun begitu, masih banyak lagi yg Airiel perlu terokai...kadangkala insan2 yg baru @ jarang berkomunikasi dgn si petah nie akan mengutarakan mereka kurang paham butir bicara beliau...x pe sayang mama...praktis makes perfect...mama, papa n abg sentiasa doakan utk Airiel...Insyaallah, tahun depan Airiel bakal menjadi warga TADIKA..moga beliau bertambah ceria n hebat lagiks... Perkembangan berkenaan ST Airiel plak...so far last appointment ms Dec 2012...till now dh x de pape...maybe pihak ST HUKM rasakan Airiel x perlu sesi lagiks..ermm, x pe la..slot Airiel bole beri pada anak2 yg lebih perlukan perhatian..bukan bermakna Airiel x perlu namun mama rasa Airiel semakin baik dr hari ke hari...ada hikmah di sebalik apa yg berlaku... Sesi OT Airiel di HS pun dh gap jauh2 tarikh temujanji even dia suka ke sana...adatlah spital gomen (wpun mama pun org kerajaan gteww)...selagi dapat date, mama akan pergi sesi tu...alhamdulillah 17/04/2013 nty ada slot utk Airiel plus appointment dgn Doktor...berdebar2 juga nk tahu apa rumusan Dr ttg sesi terapi Airiel...sebelum nie Dr tya juga perkembangan Airiel...jika ada yg lupa...Airiel pertama kali disyak Mild Autisme & Speech Delay...then bila sesi dgn Dr..dimaklumkan pula Airiel bukan Mild Autisme..cuma Speech Delay...Kali nie pula...x tau apa rumusan Dr...bersama kita doakan yg terbaik buat Airiel yer....Amin