Monday, August 22, 2011

7 day ...

Dalam kehangatan berpuasa, setiap tahun pasti ada hati yang terluka..namun keletah anak2 pengubat kelukaan..keghairahan lil Airiel menyarung baju melayu berwarna biru menjadikan hati ini sayu..mama harus berkorban demi kegembiraan anak2..mereka belum tahun erti kelukaan..

Namun tahun ini, terpalit satu perkataan yang terlalu mengguris hati..memang benar kata pepatah..setajam pedang, tajam lagi kata2..sekiranya hati masih sayang, perkataan tersebut tidak seharusnya terluah dari mulut seseorang yang telah mama korbankan segalanya...terus terang mama luahkan, perasaan yang terbit : terkedu, terkesima, hampa dan kelukaan yang merobek hati..besar sangatkan kesalahan itu, hingga mudah benar DERHAKA menjadi milik ku..

Dalam kelukaan yang terlalu mendalam ini, mama renungkan sejenak keingkaran mama yang menyebabkan diri ini diperlakukan sebegini..jika benar mama bersalah, bukan begini yang perlu mama terima..Ya Allah, berikan aku kekuatan dan petunjuk dalam mengharungi dugaan ini. Jika tertulis di lembaran Mu setakat ini..aku redha kerana aku tidak pasti perasaan yang menyelubungi hati ini..Sayang? Benci? Simpati? Pasrah? atau apa?

Doaku agar aku diberi hidayah dalam dugaan ini...Demi permata hatiku, aku harus kuat dan aku yakin Allah tetap bersama ku..seorang wanita begitu istimewa anugerah dariNYA...walaupun dirinya dilanda masalah @ keresahan diri akan dilemparkan sedikit senyuman dan mengembirakan org lain.walaupun masalah yang dihadapi begitu mengujinya..tapi seseorang wanita itu akan tetap tersenyum pada hakikatnya tidak.....Ramadhan 2011

4 comments:

  1. sabar ye dear...harap syawal ini memberi seribu kebahagian kepada keluarga....:)

    ReplyDelete
  2. zhafris..

    terima kasih..demi anak, mama beralah dan xmo fikir tentang perasaan diri sendiri..memang payah jika dapat MIL yang suka mengatur hidup anak....dh 8thn bersabar..moga hati ini masih sabar..

    ReplyDelete
  3. sabar k..iAllah ada hikmah d sebaliknya..dan yakin Allah is always with u..

    ReplyDelete